Panašu, kad šalies prekybos tinkluose netrukus galime matyti spartesnį kai kurių maisto produktų kainų kilimą. Prieš kurį laiką apie besikreipiančius tiekėjus informavus „Maximai“, apie panašią situaciją kalba ir kiti prekybininkai.

Tiekėjai nori branginti produkciją

Prekybos tinklas „Maxima“ neseniai paskelbė, kad sausio mėnesį gavo pranešimus dėl noro didinti prekių tiekimo kainas iš 49 tiekėjų.

Aiškinta, kad situacija susidariusi dėl keleto priežasčių. Tam įtakos turi tiek žaliavų kainų svyravimai pasaulinėse rinkose, tiek Lietuvoje esanti situacija dėl paukščių gripo.

Ekonomistų įsitikinimu, stebėtis nereikėtų ir dėl to, nes nuo Naujųjų didėjo degalų akcizas, minimalus darbo užmokestis, didesnės ir energijos kainos.

Vis tik aiškinta, kad galima tikėtis didesnių pieno produktų kainų, kavos, šokolado, šviežios jautienos ir paukštienos įkainių.

Pastarąją, kaip informavo „Maxima“, tiekėjai nori branginti apie 9 proc., kaip ir jautieną.

Kalakutieną – 6 proc., o pieno gaminius – nuo 5 iki 12 proc. šokolado gaminių tiekimo kainas tiekėjai nusiteikę vidutiniškai pakelti 17 proc., o kavos – 22 proc.

Šiuo metu vidutiniškai 15 proc. kainų augimą signalizuoja ir dalis žuvies bei jos produktų tiekėjų, skaičiavo prekybos tinklas.

Kreipiasi ir į kitus prekybos tinklus

„Norfa“ vadovas Dainius Dundulis „Delfi“ laidoje „Verslo tema“ tikino, kad pranešimų iš tiekėjų apie kainų augimą netrūksta.

„Pranešimų yra. Tai priklauso nuo skirtingų prekių grupių. <…> Yra tam tikrų grupių, kur pakilimai gali būti didesni“, – sakė jis. </…>

Kaip išskyrė, čia reikėtų kalbėti apie pieno produktus, duonos ir kai kurios žuvies gaminius, kavą. Pastarosios kaina, kaip tikino, kol kas parduotuvėse dar nėra sukilusi tiek, kiek papildomai gali stiebtis artimiausiu metu.

Dainius Dundulis / DELFI nuotr.

„Apie gegužę ji gali būti dvigubai brangesnė. Jeigu kainą lyginsime su praėjusių metų sausiu, gegužę kaina bus paaugusi 100 proc., jeigu kavos kainos nepasikeis“, – įspėjo vadovas.

„Truputį kils pieno produktai, konkrečiai pas mus duona, tikriausiai, šiuo metu nebrangs. Žuvis, priklausomai nuo jos rūšies. Mėsai, galiu pasakyti, bus labai daug akcijų pas visus, tik vištiena kitaip. Ji brangsta keliais procentais. Kol kas kainos niekas nepasikeitė, bet už kelių savaičių bus pabrangusi. Praėjusiais metais buvo gerai, nes buvo brangimo pusiausvyra. Dalis pigo, dalis brango“, – sakė jis.

„Iki“ atstovė Gintarė Kitovė sakė, kad jų prekybos tinklas taip pat sulaukiantis nemažai tiekėjų kreipimosi.

„Kiekvieni metai ir kiekvienas derlius turi savų nežinomųjų: žaliavų rinkos pastaraisiais metais itin nestabilios – kol vienų produktų kaina stabilizuojasi, kitos žaliavos, kaip pavyzdžiui kakava, kava ar saulėgrąžų aliejus gali brangti.

Būtent tiekėjai, kurie tiekia šokolado, kakavos gaminius, ar su juo susijusius produktus informuoja apie besikeičiančias tiekimo kainas, tas pats su kavos tiekėjais – situacija pupeles auginančiose šalyse darė įtaką kavos kainai ir šiuos pokyčius jau nuo metų pradžios galima matyti lentynose. Čia pokyčiai tikriausiai labiausiai matomi, nes pokytis žaliavų rinkoje buvo išties rekordinis. Didesnių ar mažesnių svyravimų metų eigoje skirtingose kategorijose būna nuolat, tačiau deramės su tiekėjais, ieškome alternatyvių prekių ar tiekimo kelių“, – teigė ji.

Asociatyvi / DELFI nuotr.

Derasi dėl geresnių kainų

„Rimi“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė taip pat kalbėjo apie galimas priežastis – didėjusius žaliavų kaštus bei augusią minimalią mėnesinę algą.

„Nuolat bendraujame su tiekėjais, deramės ir kiek įmanoma siekiame palankesnių tiekimo kainų, o taip pat draugiškesnių kainų pirkėjams. Visgi augant žaliavų kaštams ir padidėjus minimaliam darbo užmokesčiui, tiekimo kainų kilimo neišvengėme, todėl kai kuriuose segmentuose stebimas kainų didėjimas“, – sakė ji.

Su tiekėjais sakė besiderantys ir „Lidl Lietuva“. Įmonės pirkimų tarnybos vadovė ir valdybos narė Ilona Čiužienė neneigė, kad susidariusi situacija turėjo įtakos produktų kainoms lentynose.

„Dalį kainų augimo kompensavome mes patys, nes mūsų kainų politika išliko ta pati – turėti geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje bei pasiūlyti pirkėjams geriausias kainas lentynose. <…> Mūsų tarptautinių tiekėjų tinklas ir mūsų pačių investicija į kainas padėjo ir padeda sumažinti kainų kilimo efektą, taip užtikrinant palankiausias kainas lentynose mūsų pirkėjams“, – sakė ji.</…>

Source link

By admin

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -